یقوقیل

یقوقیل شائولیان در دادگاء به اتهام کودطای مخ ملی محاکمه شد. اولش فکر کردم یکی از سران سازمان موثاد را گرفته اند. بعد وکیلش از قاضی خواسته که به علت صغر سن(متولد 69) از گناه متهم که حضور اتفاقی در میدان فاطمی و فرار از دست مامورین بوده گذشت کند. من مانده ام که اینها چرا انقدر دارند صداقت به خرج می دهند؟! نکند همه اش تله باشد.
توضیحات:
بنده قصد تمسخر اسم کسی را ندارم ، حتی دلم نمی خواست اسمش را به طور کامل و صحیح بنویسم که توی سرچ پیدا بشود اما دیدم هر تغییر که توی این اسم بدهم به طور کلی ناخوانا شده و از حیث اعتبار ساقط می شود. به جان برهان الدین قسم تا به حال هفده بار این اسم را نگاه کرده ام توی سایتهای مختلف تا مطمئن باشم درست دارم می بینم. مدام هم یادم می رود و مجبور شدم روی یک تکه کاغذ یادداشتش کنم که بعد از پست این مطلب کاغذ مربوطه را باید معدوم کنم. راستش طبق عادت رفتم سراغ خبرهای دادگا و چشمم که به این اسم افتاد داشت چارستون بدم لرزید. گفتم یکی از فک و فامیل عزازیل را گرفته اند و انگار راست است آن قول علامه مجلسی که هواداران دجال با شال سبز می آیند. بعد که شرح دادگا را خواندم البته مقداری دلم آرام شد.
همه اینها به کنار، یک آدمی را هم گرفته اند که معتاد به شیشه است و خدا را شکر کرده که در زندان فرصت ترک پیدا کرده. اعتراف کرده که رفته بوده کنار کیوسک بصیج! شیشه بکشد توی حال خودش بوده که دیده نصف کیوسک را سوزانده اند این بیچاره هم از فرصت استفاده کرده و نصفه دیگر را سوزانده. برای این کارش هم از تمام ملت ایران و مغام مئزم عذر خواشته.
یکی هم بود که جرمش این بود که از روی کنجکاوی کوکطل مولوفن ساخته رفته توی یک کوچه بن بست یواشکی انداخته که امتحان کند اما کوکطل عمل نکرده و او که داشته بر می گشته دیده یک عده ای دارند می دوند و یک عده ای هم یک چیزهای کلفتی گرفته اند دستشان و دنبال آنها هوار می کشند و این بیچاره هم از ترس اینکه زیر دست و پا نماند دویده و مجبور شده دو تا سنگ پرتاب کند به مامورها که هیچکدام هم نخورده و البته خوب از همه زمین و زمان هم به خاطر تقارن آزمایش علمی اش با شورشی ها عذر خواسته.
البته طرف از قرار معلوم دانشجوی هوافضاست و 8 تا اختراع ثبت شده دارد و جز برندگان خوارزمی هم هست.
امروز به علت کثرت مشغلت تنها به همین خبررسانی اکتفا می کنیم تا در روزهای آتی که شیخ از زاویه بیرون بیاید.

۶ نظر:

محمد ته لق گفت...

شیخ من هوافضا خوانده کم می شناسم اما شک ندارم همه شان مستوجب اشد مجازاتند.

من هم کنجکاو شدم کوکتل بسازم و در کوچه ی خلوت امتحان کنم. متاسفانه در خوابگاه کارت سوخت هم دارم. اما با مراجعه به ویکی پدیا (سایتی که متهم از آنجا طریقه ی ساختش را آموخته) مدخلی راجع بهش پیدا نکردم و نمی دانم چهکار کنم که حس کنجکاوی ام ارضا شود. شاید رفتم شیشه کشیدم. شاید از رهبر عذر خواستم. شاید اصلن رفتم کیوسک آتش زدم. کسی در این ممکلت به فکر جوانان نیست. آقای موسوی چرا همش با زنش این ور آن ور می رود؟ ما که شرایط ازدواج نداریم چه کار باید بکنیم؟ باید گناه کنیم؟

محمد ته لق گفت...

آقای ا.ن. همین الان اعلام کردند تا چها وزیر زن هم جایز است.
جلودار زاده فانتزی سقسی شوما را فعال نمی کند؟

ذوبابین گفت...

شیخ خوب است که حتی در زمان کثرت مشغله هم ظرافتتان به استواری زمان انبساط است. خداوند این کرامات را پایدار دارد. اصولا کسی که هوافضا خوانده باشد آدمی است که قطعا یک جای کارش می لنگد. در باب سوال ما، نمی دانم چطور به این نتیجه رسیدید ما به این قضیه معتقد نیستیم. که اگر نبودیم هم سوال ما از محضر شیخی برای تشکیک نیست و برای ایمان است. گمانم پطروس بود که گفت من معجزه ای می خواهم تا ایمان بیاورم و وقتی معجزه را دید گفته شد او از اول می خواست ایمان بیاورد. حکایت ما و سوالاتمان از شما همین است. هرچند ما هرچه در تاریخمان غور می کنیم هیچ مرحله ای را پیدا نمی کنیم که آگاهی مردم نسبت به دوره قبل تغییری کرده باشد اما حال که شما فرمودید سطح آگاهی تغییر کرده و حالا قرار است فرزند ما در مختصات دیگری تجربه ما را به دست بیاورد با خیال راحت به تربیت جسمش می پردازیم. باشد که دعای خیر شیخ پشت تربیت روانش باشد.

سروش گفت...

یا شیخ من هم فقط دو نفر می شناسم که هوا فضا خوانده اند. هر دوشان هم به قول نیکی یک جایشان می لنگد اما این ممد آقا را بگو مجازاتشان نکند. آشنا هستند.

سروش گفت...

یا شیخ من هم فقط دو نفر می شناسم که هوا فضا خوانده اند. هر دوشان هم به قول نیکی یک جایشان می لنگد اما این ممد آقا را بگو مجازاتشان نکند. آشنا هستند.

لیلا گفت...

بله مجازاتشان نکند ، همین که یک جای کارشان بدجور می لنگد خودش اشد مجازات است . از دیروز هم من دارم سعی می کنم اسم این فامیل اسرافیل یا عزرائیل را هجی کنم و یاد بگیرم . هنوز موفقیتی حاصل نشده.