تنقیه افکار عمومی و خصوصی


در بیت مکرم شیخ امروز و دیروز طوامیری (جمع طومار) سراسر دشنام از خانم کریمی و چند تا خانم شریفه دیگر دریافت کرده ایم. لاکن مجبور به افشاگری شدیم. استفتای زیر عینا از روزنامه وزین کی هان در تاریخ ۱۸ مهر ۸۷ نقل قول شده و تنها برای تنویر اذهان عموم جاهای خاصی زرد شده است.
البت صاحت شیخ الشیوخی اجل از این توضیحات است. لاکن زانجا که شیخ تازه از بستر بیماری برخاسته و اندکی ضعف بنیه همچنان بر وی چیره همی باشد و با عنایت به این نکته که سب شیخ با فحش های چارواداری آب نکشیده در حال نزع خلاف مروت است لازم دیدیم که به شرح نکاتی اکتفا کنیم.
۱- آن خانمی که فتوای جهاد شیخ را مظهر پیشنهاد همخوابگی تلقی کرده و بر آشفته، باید بداند که مقصود مطلب عمومی بودی و نه خصوصی و دعوت به زنا نبوده و در چارچوب منزل و با حلال خود و بر طبق آیه بینه سوره کتاب مبین بوده و لا غیر. و زحمتی که برادران کی هان کشیده اند را به ثمن بخس نباید آلود.
۲- از یکی از مریدان شیخ سوخ بن منشور خواوانی شنیدم که می گفت: روزی به خودرو اندر، با شیخ همی بودیم. پس پیرزالی ما را بخواست و فراز آمد. شیخ پرسید مادر به کجا می روی. پیرزن گفت: گفت همین جا که ماشینها زنها را می برند. شیخ گفت: به کجا می برند. پیرزن گفت: نمی دانم مادر. شنیده ام می برند بیرون شهر به تجاوز. شیخ گفت: مادر خلاف به عرض رسانده اند. شایعه است. پیرزن متغیر شد پس کیف بر سر مرید زد و گفت: حالا که به ما رسید شایعه شد؟
۳- از شیخ عبید زاکانی شنیدم که می گفت این رساله اول بار توسط بانویی از بانوان دو عالم که از عرفای به نام روزگار بود و برای تمتع جماعت نسوان نگاشته شده که روزی سه مره را هیچ مردی پاسخ نمی داد پس حکم شرعی بیاوردند که التزام کنند و آن روزها زنها را جشن تکلیف نه سالگی هنوز اجاق خاموش نکرده بود در ولایات جم هوری اسل امی.
۴- رساله دیگری از یکی از جماعت نسوان داشتیم که شرع مبین هتک کرده بود و شیخ را با انواع درایات نواخته بود که چون اینجا را می خواند عرض می کنیم که شیخ اهل طریقت است و نه شریعت. و چنانچه از شرع مبین خسته اید شکایت به مفتی برید نه پیر. و هتاکی شما را برازنده هم اگر باشد در فرصت شیخ نیست.
۵- از شیخ صفرعلی مستعان رحمه ا.. شنیدم که در نجابت و بکارت دخترکان میهن همان به که چون بر آنها تیز بنگری از خود جهیده ه دواخانه شتافته بیبی چک همی خرند و عاقد بیاورند که این فلان به من تجاوز کرده.
۶- روزگار بدی شده. مخلصی بود در ایام قدیم که پنجره نگاشتش این بود: " من به تو تجاوز می کنم." پس از درگاهش گذر همی کردند و کسی خدو بر وی نیانداخت و جمعیت خلق نیز افزون نگشت. الله اعلم.
۷- شیخ از بستر تالم که برخاست خود به راست و ریست خواهد پرداخت. عجالتا همین کافیست
یوم شنبه سی ام ذی القعده سنه ۱۴۲۹ هجری قمری
بیت مکرم شیخ عظمی سوخ بن منشور خواوانی(دامه برکاته)

هیچ نظری موجود نیست: